Merkmanagement Modellen: de SWOCC Selectie
Dit SWOCC-jubileumboek bundelt 50 modellen die wetenschappelijke en praktische antwoorden geven op kernvragen in merkmanagement. Hoe positioneer ik het merk? Voor wie maak ik het merk? Hoe communiceer ik het merk? Hoe bestuur ik het merk? Hoe evalueer ik het merk?
Deze vijf vragen vormen tezamen een merkmanagementcyclus; een kringloop van positionering, segmentatie, communicatie, besturing en evaluatie, en weer terug naar positionering. De structuur van het boek is hierop gebaseerd.
Elke vraag van de managementcyclus heeft een eigen hoofdstuk waarin telkens tien modellen antwoorden geven. Iedere modelbeschrijving gaat uit van een specifieke uitdaging voor de merkmanager waarvoor het model een oplossing biedt, een grafische afbeelding die de kern van het model weergeeft; een beschrijving van het model; een gebruiksaanwijzing; praktijkvoorbeelden; een bijsluiter met mogelijke bijwerkingen, en vijf bronnen om meer over het model te weten te komen. Begeleidende inleidingen en een ruime hoeveelheid literatuurverwijzingen helpen de lezer om verschillen en overeenkomsten tussen de modellen te zien.
Alle gebundelde modellen dragen bij aan de kennis en scherpen het inzicht van merkmanagers, studenten, docenten en anderszins geïnteresseerden in commerciële communicatie.
Een grote oplage bestellen? Neem contact op met SWOCC!